Dit barns udvikling og trivsel
Børnene skal have det godt. De skal trives. Det er en forudsætning for at kunne udvikle sig.
Børn skal have ret til at være børn. Barndommen har værdi i sig selv. Børn skal have plads, tid og ro til at udvikle sig.
Glade sunde børn med selvværd
Vi ser børnene som selvstændige individer, der skal mødes med respekt. Børnene skal have det godt. De skal trives. Det er en forudsætning for at kunne udvikle sig. Det er det fundament, vi skal bygge oven på, når vi skal skabe de bedste betingelser for børnenes læring, udvikling, trivsel, dannelse og deltagelse i inkluderende fællesskaber.
Vores indsats skal medføre, at børnene udvikler sig til:
- Glade, sunde børn med selvværd.
- Robuste, livsduelige og kreative børn, der bliver så dygtige, som de kan.
- Børn, der er rustede til at møde fremtidens udfordringer.
- Børn, der formår at tage ansvar for andre og for sig selv.
- Børn, der deltager i og inkluderer hinanden i fællesskaber.
- Børn, der undrer sig, der har værktøjer til at sige til og fra, der er deltagende / demokratiske mennesker og som møder andre med respekt, hensynsfuldhed og rummelighed.
Gå på opdagelse i vores læreplan
Du kan læse meget mere om vores faglige fundament i vores pædagogiske læreplan.
Læreplanen er den fælles rettesnor for det pædagogiske arbejde i dagtilbuddet. Den udgør rammen for alle børns læring. Gennem et miks af relevante faglige overvejelser, pædagogiske mål og gode eksempler fra hverdagen skaber planen en fælles retning for vores pædagogiske arbejde.
Læreplanen understøtter vores indsats for at skabe gode pædagogiske læringsmiljøer. Den er med til at sikre, at vi arbejder kvalificeret og synligt med barnets læring og udvikling - og at vi skaber rum for barnets leg for at ruste barnet bedst muligt til resten af livet.
Aarhus Kommune fører tilsyn med vores og de øvrige dagtilbud i kommunen.
Her kan du læse om vores særlige opmærksomhedspunkter i tilsynet indtil videre. Du kan også læse, hvordan vi arbejder med opmærksomhedspunkterne i tilsynet frem mod det nye uvildige tilsyn.
-
2022-10-31 referat af møde om hidtidige tilsyn i lisbjerg-trige-spørring dagtilbud.pdf
-
Tilsynsrapport - Børnehuset Gimlehøj - november 2023
-
Forældrerådets kommentarer til tilsynsrapporten Børnehuset Gimlehøj april 2024
-
Tilsynsrapport - Børnehuset Rønnebo - november 2023
-
Tilsynsrapport - Børnehuset Mimershøj - december 2023
-
Forældrerådets kommentarer til tilsynsrapporten børnehuset mimershøj april 2024
-
Tilsynsrapport - DII Bakketoppen - december 2023
-
Tilsynsrapport - Idrætsinstitutionen Spørring Børnehus - december 2023
-
Forældrerådets kommentarer til tilsynsrapporten - Spørring Børnehus juni 2024
-
Tilsynsrapport - Idrætsinstitutionen Tumlehøjen - januar 2024
Hvis du møder forkortelsen ”PPR” og er i tvivl om, hvad det er for en størrelse, så kan du få mere at vide ved at besøge Aarhus Kommunes hjemmeside. Her finder du en side med information om PPR’s opgaver og praksis.
PPR står for ” Pædagogisk Psykologisk Rådgivning”. Overordnet er PPR’s opgave at understøtte dagtilbud, og skoler, så flest mulige børn og elever lærer, trives og udvikler sig i deres dagtilbud / skole. PPR består af psykologer, pædagogiske fagkonsulenter og tale-hørekonsulenter, der arbejder sammen med dagtilbud og skoler, bl.a. om børn med særlige behov.
Du kan som nævnt finde flere oplysninger - og svar på en række af de hyppigste spørgsmål - på Aarhus Kommunes hjemmeside.